Кошик
809 відгуків
ПРОФТЕХ - інтернет магазин силової техніки
Контакти
ПРОФТЕХ - інтернет-магазин силової техніки.
32302, пр-т Грушевського 46, Кам'янець-Подільський, Україна
+380 (67) 004-43-55
+380670044355
+380 (67) 004-43-55

Побутова бензопила: що вибрати?

Побутова бензопила: що вибрати?

Бензопила, також як, наприклад, автомобіль, відноситься до речей, які начебто і не є життєво необхідними в кожному господарстві, але після їх придбання стає незрозумілим, як же вдавалося нормально жити без них. І так само, як і автомобіль, бензопила здатна доставити або велике задоволення від роботи з нею, або чималі проблеми від того, що вона працює погано або зовсім зламалася. Тому до вибору бензопили слід підходити з усією серьезностю і відповідальністю.

Ринок бензопил: труднощі вибору

Сьогоднішній ринок пропонує безліч зовні дуже схожих моделей бензопил за самим різними цінами. І якщо для лісорубів і теслярів-професіоналів все ясно з першого погляду, то звичайному домогосподарю або дачникові, які не збираються працювати бензопилою постійно, а будуть використовувати її від випадку до випадку, зробити правильний вибір непросто. Для того, щоб допомогти вам благополучно подолати проблему вибору, ми вирішили провести порівняльний аналіз декількох найбільш популярних моделей бензопил побутової серії, які можна легко знайти в будь-якому українському магазині побутової техніки або на ринку, і поділитися з вами своїми висновками.

Ключові характеристики бензопили

По своїй конструкції бензопила – це невеликий двигун внутрішнього згоряння, з'єднаний через відцентровий зчеплення і провідну зірочку з натягнутою на шині пильної зубчастої ланцюгом. Двигун пили захищений від зовнішнього впливу корпусом з рукоятками, кришками і т. п. Оскільки умови роботи бензопили досить складні (до неї прикладаються значні зусилля, вона може зазнавати ударів, струсів, вібрації, впливу атмосферних опадів, прямих сонячних променів, високих і низьких температур), всі її характеристики і складові частини повинні відповідати високим вимогам.

Щоб полегшити процес порівняння, ми вирішили виставляти пил оцінки за кожен розглянутий параметр за п'ятибальною системою, а в кінці огляду звести всі результати в таблицю і порахувати суму балів для кожної марки. Також ми вирішили, що будемо брати до уваги тільки помітно відрізняються параметри однакові для всіх пив технічні характеристики і конструктивні рішення для стислості пропустимо.

За результатами опитувань нами були придбані шість бензопил класичної компоновки з об'ємом двигуна 45 куб. см, але різних торгових марок:

Foresta FA-45S і Бригадир Standart 2.4

Загальний вигляд =Бригадир

Загальний вигляд =Фореста

Forte FGS 45-45 і Vitals BKZ 4517n:

Загальний вигляд = Форте

Загальний вигляд =Віталс

Sadko GCS-450E і Дніпро-М БП-451:

Загальний вигляд =ДнипроМ

Загальний вигляд =Садко

Керівництва по експлуатації, комплектація, серійні номери

При виборі пив ми орієнтувалися саме на об'єм двигуна, а не на заявлену виробником потужність, тому що наведені в інструкціях з експлуатації дані для різних моделей значно відрізнялися один від одного. Foresta, Vitals і Sadko вказали потужність 2,3–2,4 л. с. (1,7–1,8 кВт), що виглядає цілком реально, а от Дніпро-М, Forte і Бригадир явно завищили свої показники, вказавши 3,0–3,3 к. с. (2,2–2,4 кВт).

До речі, раз вже мова зайшла про посібниках з експлуатації, варто відзначити, що вони помітно відрізняються за обсягом і якістю. Найбільш якісні, повні і докладні інструкції мають пилки Sadko і Vitals, дещо менш інформативні у Foresta, Бригадир і Дніпро-М, а ось у Forte керівництво зовсім тоненька, це швидше формальність, ніж реальна допомога власнику. Безсумнівним мінусом для Sadko і Дніпро-М є відсутність в їх посібниках розділу «комплектація» — при купівлі неможливо перевірити цілісність і повноту комплекту. З урахуванням того, що всі марки, крім Sadko, дають інструкції українською мовою (Дніпро-М – російською та українською), вони отримують такі оцінки: Forte – 2 бали, Foresta, Бригадир і Дніпро-М – по 3 бали, Sadko – 4 бали, Vitals – 5 балів.

Керівництва

Що стосується самої комплектації: пила Бригадир єдина має в комплекті дві шини і два ланцюги. Інший комплект у неї такий же, як у пилки Foresta – крім стандартного набору ключів і ємності для приготування паливної суміші, є запасна свічка запалювання і пенал для інструменту. Трохи біднішими комплектація пилки Дніпро-М: в ній немає свічки. Комплектація пив Forte і Vitals однакова: те ж саме, що і в Дніпро-М, але без пенала для інструменту. Найбіднішою виявилася комплектація Sadko, в неї не входить навіть ємність для паливної суміші. Оцінки за комплектацію такі: Бригадир – 5 балів, Дніпро-М і Foresta – по 4 бали, Forte і Vitals – по 3 бали, і Sadko – 2 бали.

І ще один момент, який має швидше організаційна, ніж технічна значення, але тим не менш достатньо важливий: серійний номер виробу. На пилці Forte його не виявилося зовсім. Незрозуміло, що ж в такому випадку робити, якщо доведеться звертатися в сервісний центр.

Серійний номер =Бригадир

Серійний номер Бригадир Standart 2.4

Серійний номер =Форте

Серійний номер Forte FGS 45-45

Зате на пилці Foresta знайшлося відразу два серійні номери, правда, не співпадаючих один з одним. Точно така ж картина була і на пилці Бригадир. На пилці Sadko номер відлитий безпосередньо на картері, але чомусь не збігається з номером, нанесеним на коробці (можливо, на заводі переплутали при упаковці).

Серійний номер =Садко

Серійний номер Sadko GCS-450E

Серійний номер =Фореста

Серійний номер Foresta FA-45S

На Vitals номер теж знаходиться на картері, але завдано лазерним гравіюванням. На пилці Дніпро-М номер надруковано на плівці та наклеєний на внутрішню поверхню задньої рукоятки. Наші оцінки за серійні номери: Vitals і Sadko – по 5 балів, Бригадир і Foresta – по 4 бали, Дніпро-М – 3 бали, і Forte – 0 балів.

Серійний номер =Віталс

Серійний номер Vitals BKZ 4517n

Серійний номер =Дніпро-М

Серійний номер Дніпро-М БП-451

Вага пив, комфортність рукояток, важіль аварійної зупинки

Для побутових бензопил дуже важливим показником є їх вага, так як вони призначені для непрофесіоналів. Найважчою виявилася пила Бригадир, найлегшими – Forte і Foresta. Оціночні бали за вагу розподілилися так: Бригадир – 3 бали, Sadko, Дніпро-М і Vitals – по 4 бали, Forte і Foresta – по 5 балів.

Бензопила під час роботи повинна надійно утримуватися в руках, тому передні дугоподібні рукоятки мають спеціальне антифрикційне гумове покриття. На пилах Forte, Foresta і Бригадир це покриття в місці основного хвата всіяне дрібними шипами, що підсилюють тертя. На пилах Дніпро-М і Sadko покриття більш м'яке на дотик і має поздовжній протектор.

Передня рукоятка =Садко

Передня рукоятка Sadko GCS-450E

На пилці Vitals покриття помітно твердіше і з неглибоким протектором.

Передня рукоятка =Віталс

Передня рукоятка Vitals BKZ 4517n

Ймовірно, це зроблено для збільшення терміну служби рукоятки, але не додає комфорту. Оцінки за зручність передньої рукоятки: Forte, Foresta і Бригадир – по 5 балів, Дніпро-М і Sadko – по 4 бали, Vitals – 3 бали.

Передня рукоятка =Бригадир

Передня рукоятка Бригадир Standart 2.4

Задні рукоятки всіх пив практично однакові, за винятком того, що у пилки Sadko немає кнопки-фіксатора важіль дроселя, і важіль весь час доводиться утримувати пальцем у потрібному положенні. Але, оскільки побутові бензопили не призначені для тривалої роботи, цей недолік не є надто суттєвим. Тому пила Sadko отримує 4 бали, решта – по 5 балів.

Кришка фільтра _Виталс_СадкоВелике значення для безпеки роботи бензопилою має гальмо аварійної зупинки ланцюга при зворотному ударі. Конструкція цього гальма стандартна, але час спрацьовування і форма щитка-важеля різні. Нажаль, такий важливий параметр, як швидкість спрацьовування аварійного гальма, наводиться тільки в керівництві на пилку Vitals, для решти пив він не вказаний, і це трохи насторожує.

r

аварійне гальмо у Форте і в Бригадира

важелі Віталс Садко

аварійні гальма у Віталс і Садко

Що стосується форми і міцності важелів, то, на наш погляд, у пилки Forte він знаходиться дуже близько до передньої рукоятки, що може призвести до випадкового спрацьовування і зупинці пили. У Дніпро-М, Foresta і Бригадир важелі достатньої довжини, але зроблені з жорсткого пластика і можуть заподіяти біль при зворотному ударі. А ось до важелів пив Sadko і Vitals жодних претензій не виникло. В результаті маємо такі оцінки за аварійне гальмо: Sadko і Vitals – по 5 балів, Дніпро-М, Foresta і Бригадир – по 4 бали, і Forte – 3 бали. Плюс один додатковий бал пилі Vitals за інформацію про час спрацьовування гальма.

Шини і пильні ланцюги

Наступними важливими показниками можна назвати конструкцію і розміри шини і зубчастої пиляльного ланцюга, так як вони безпосередньо впливають на безпеку і комфорт в роботі.

Всі шиниВсі пили, крім Sadko, оснащені «фірмовими» шинами однакової довжини – 18». В комплект придбаної нами пилки Sadko входила шина 16», оскільки пив цієї марки з шиною 18» в наявності не виявилося. А в комплект пилки Бригадир, як ми вже відзначали вище, входить відразу дві шини 18», що, безсумнівно, є перевагою. Хоча всі розглянуті шини мали неплощинність в допустимій мірі, але все-таки Forte, Foresta і Vitals виявилися рівніше, ніж Sadko, Дніпро-М і Бригадир.

Носок =Садко

Носок Sadko GCS-450E

Носок =Віталс

Носок Vitals BKZ 4517n

Шкарпетки шин всіх марок, крім Sadko – вираженою еліптичної форми, що значно знижує небезпеку зворотного удару порівняно з носком радіальної форми у Sadko. На шинах пив Vitals, Foresta і Бригадир є про це відповідне маркування «LOW KICKBACK». А у шини Forte дуже туго прокручувалася напрямна зірочка – мабуть була занадто сильно затиснута бічними щічками. Таким чином Foresta, Бригадир і Vitals отримують за шини по 5 балів, Дніпро-М і Forte – по 4 бали, а Sadko – 3 бали.

На пилах Vitals, Дніпро-М, Foresta і Sadko використовуються низькопрофільні ланцюга з кроком 0,325», а на пилах Forte і Бригадир – трохи більш продуктивні, але менш безпечні і створюють відчутну вібрацію при роботі ланцюга з кроком 3/8», що припустимо для напівпрофесійних пив, але все-таки небажано для побутових.

Ланцюг Бригадир Standart 2.4

Ланцюг Бригадир Standart 2.4

Ланцюг Sadko GCS-450E

Ланцюг Sadko GCS-450E

Швидкість руху ланцюга також не однакова: найвища у Foresta і Vitals, трохи менше у Sadko, Дніпро-М і Forte, і помітно нижче в пилки Бригадир. Та й самі ланцюги різної якості: головки заклепок ланцюгів Дніпро-М, Foresta і Бригадир расклепаны нерівномірно і виступають на різну величину, сферичність їх поверхні частково порушена, що може призвести до помітного посилення вібрації при роботі. В результаті (з урахуванням швидкості руху ланцюга) оцінки розподілилися так: Бригадир – 2 бали, Дніпро-М і Forte – по 3 бали, Sadko і Foresta – по 4 бали, Vitals – 5 балів.

Однією з найбільш розповсюджених операцій з пилкою є встановлення натягу ланцюга. У всіх розглянутих нами пилах ця регулювання легко виконується за допомогою регулювального гвинта і викрутки. Але пила Vitals, на відміну від інших, має бічне розташування приводу регулювального гвинта, що значно полегшує доступ до неї, особливо якщо робота виконується взимку в товстих рукавицях.

Порівняння бензопил побутової серіїНаша оцінка механізму натягу ланцюга: Vitals – 5 балів, решта пили – по 4 бали.

Корпус, кришки

Як ми вже відзначали, конструкція всіх обраних нами для порівняння бензопил – класична, тобто розташування основних агрегатів і органів управління, а також самі органи управління, вельми схожі. Відмінності спостерігаються в таких моментах, як форми і розміри елементів, матеріал і якість їх виготовлення, регулювання і т. п.

Корпусу і кришки розглянутих нами побутових бензопил виготовлені з ударостійкого пластику (що цікаво: хоча відбір ми робили виключно за популярність моделей, чомусь всі обрані нами пилки виявилися помаранчевого кольору в поєднанні з чорними або сірими елементами). Але от якість лиття – не однакове. Зрозуміло, що не варто пред'являти надто високі вимоги до недорогих бензопил, але необрізаний облой і задираки на пластикових частинах пилки Sadko змушують дати їй всього 3 бали. Інші бензопили отримують за якість пластика по 4 бали.

Пластик Віталс

Пластик Віталс

Пластик Садко

Пластик Садко

Особливістю бензопили Дніпро-М є фіксація кришки повітряного фільтра за допомогою засувки, а не гвинтом-баранчиком, як в інших пилах. Щоб відкрити і закрити цю засувку, доводиться прикладати значне зусилля, так і надійність такого кріплення нижче, ніж у звичайного гвинтового. У Vitals нам не сподобався гвинт-баранчик, що має круглу форму з рифленням – відкрутити його складніше, ніж звичайний плоский.

Порівняння бензопил побутової сериг_Оцінка за кріплення кришки повітряного фільтра: Дніпро-М – 3 бали, Vitals – 4 бали, решта пили отримують по 5 балів.

Стартер

Всі розглянуті пили оснащені системою легкого старту, але для спрацьовування цієї системи на пилах Дніпро-М і Vitals потрібно докласти помітно менше зусиль, ніж на інших. Рукоятки стартера на пилах Дніпро-М, Бригадир і Vitals зручніше, ніж на Forte, Sadko і Foresta. Маховик пилки Vitals має дещо іншу конфігурацію, ніж інші маховики. Кулачки зачеплення в ньому легкі поліпропіленові, розміщені в захисному склянці, що, на наш погляд, повинно зменшити вібрацію і знизити ризик виходу з ладу маховика при механічному пошкодженні кришки ручного стартера, хоча довговічність металевих кулачків, встановлених на інших пилах, безсумнівно вище.

Порівняння

За сукупністю характеристик оцінки за стартер розподіляються так: Forte, Foresta і Sadko – по 3 бали, Бригадир, Vitals і Дніпро‑М – по 4 бали

Повітряний фільтр, глушник, карбюратор

Тип повітряного фільтра на всіх пилах однаковий – сітчастий нейлоновий, але у Дніпро-М і Sadko він значно більшого розміру, ніж на інших пилах. Це дуже важливий параметр, тому Дніпро-М і Sadko отримують по 5 балів, а Бригадир, Vitals, Forte і Foresta.- по 4 бали.

Порівняння бензопил побутовоїГлушники відрізняються тільки кількістю вихідних отворів: на пилах Бригадир, Foresta і Vitals їх по два, а на решту – по одному отвору. Відповідно Бригадир, Foresta і Vitals отримують по 5 балів, а решта пили – по 4 бали.

Фореста і ДніпроКарбюратори також однотипні, але при найближчому розгляді стає очевидним, що якість їх виготовлення у пив Дніпро‑М, Бригадир і Foresta все-таки трохи гірше, ніж у Vitals, Sadko і Forte. Непрямим підтвердженням цьому є нечітка і неоднакова маркування одного і того ж логотипу на корпусах карбюраторів Дніпро‑М, Бригадир і Foresta.

Лого Карбюратора = Фореста

Лого Карбюратора Фореста

Лого Карбюратора Бригадир

Лого Карбюратора Бригадир

Лого Карбюратора Дніпро-М

Лого Карбюратора Дніпро-М

На карбюраторі пилки Sadko встановлена автоматична повітряна заслінка, що, безсумнівно, полегшує роботу з цією пилкою. Також вважаємо за необхідне зазначити, що на всіх пилах отвори в пластиковому корпусі не збігаються точно по розташуванню з гвинтами регулювання карбюраторів, але на пилах Sadko і Vitals це незручність усувається з допомогою направляючих пластикових трубочок – кембріков. Наші оцінки карбюраторам такі: Sadko – 5 балів, Vitals – 4 бали, Forte – 3 бали, Дніпро-М, Бригадир і Foresta – по 2 бали.

Карбюратор Дніпро-М

Карбюратор Дніпро-М

Карбюратор Садко

Карбюратор Садко

Зчеплення, ведуча зірочка

На всіх пилах встановлено типове автоматичне відцентрове трехсегментное зчеплення. Відмінність в тому, що пив у Дніпро-М і Sadko ведуча зірочка виконаний знімним, тому при заміні ланцюга на них досить поміняти тільки зірочку, а на інших пилах необхідно міняти барабан зчеплення, так як зірочка становить з ним одне ціле. Також необхідно відзначити помітний люфт барабана зчеплення у пилки Бригадир. Оцінка за зчеплення і зірочку: Дніпро-М і Sadko – по 5 балів, Vitals, Forte і Foresta – по 4 бали, Бригадир – 3 бали.

Зчеплення Sadko GCS-450E

Зчеплення Sadko GCS-450E

Зчеплення Forte FGS 45-45

Зчеплення Forte FGS 45-45

Двигун

Звичайно ж, головною складовою частиною бензопили є двигун. Помітних конструктивних відмінностей нам виявити не вдалося, але от якість виготовлення виявилося явно не однаковим. Відразу кидається в очі акуратно відлитий і пофарбований зовні картер пилки Vitals.

Картер Vitals BKZ 4517n

Картер Vitals BKZ 4517n

Картер Sadko GCS-450E

Картер Sadko GCS-450E

Половинки картерів пив Дніпро-М і Sadko виглядають непогано, але чомусь трохи відрізняються один від одного за кольором, створюється враження, що вони відлиті з різних сплавів.До картеру пилки Forte особливих претензій немає, а ось Foresta і Бригадир відлиті і опрацьовані недостатньо ретельно. Оцінки за картер ми виставили такі: Foresta і Бригадир – по 3 бали, Forte, Дніпро-М і Sadko – по 4 бали, Vitals – 5 балів.

Картер Бригадир Standart 2.4

Картер Бригадир Standart 2.4

І на завершення розглянемо деталі циліндропоршневої групи. Стан робочих поверхонь циліндрів і поршнів бензопил Дніпро-М і Sadko явно залишає бажати кращого: є значні поперечні подряпини і потертості, на хромованому покритті циліндрів проступають темні плями. Foresta, Vitals і Forte виглядають краще. Найменше претензій до парі циліндр/поршень пилки Бригадир.

БригадирДніпро- Крім того, компресійні кільця на поршні пилки Дніпро-М провертаються з-за поганого фіксатора. Таким чином, за циліндр і поршень пила Дніпро-Му отримує 2 бали, Sadko отримує 3 бали, Foresta, Vitals і Forte – по 4 бали, і Бригадир – 5 балів.

І остання деталь двигуна, яку ми розглянемо, це коленвал. На пилах Дніпро-М і Forte колінвали виявилися загартованими дуже слабо, на пилах Foresta і Бригадир загартування краще, але за якістю вона все-таки гірше, ніж на Vitals і Sadko. Оцінка за колінвали: Vitals і Sadko – по 5 балів, Foresta і Бригадир – по 4 бали, Дніпро-М і Forte – по 3 бали.

Колінвал Бригадир

Колінвал Бригадир

Колінвал Садко

Колінвал Садко

Колінвал Форте

Колінвал Форте

Підсумкова таблиця

Для того, щоб зробити остаточні висновки, ми звели всі наші оцінки в одну таблицю.( Для збільшення таблиці - натисніть на зображення)

табл

За набраними в нашому огляді балам за якість виготовлення з помітним відривом лідирує бензопила Vitals, друге місце поділили Sadko і Foresta, впритул до них раслоложилась пила Бригадир, і замикають список Forte і Дніпро-М.

 

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner